Nasz kanał z filmikami
Your IP Address: 18.118.142.56
Archiwum

Wycieczka do Warszawy

W dniach 01-03 czerwca 2022r. odbyła się wycieczka do Warszawy, w której uczestniczyło 67 dzieci i młodzieży z klas IV-VIII. Na uczniów naszej szkoły czekało w tych dniach wiele atrakcji.

Już pierwszego dnia rano, kiedy dotarliśmy po nocnej podróży autokarami na miejsce, mieliśmy okazję obejrzeć stadion narodowy, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia, a następnie udaliśmy się do Centrum Nauki „Kopernik”, w którym spędziliśmy około dwie godziny. Miejsce to jest szczególne, ponieważ wiąże się postacią Patrona naszej szkoły, a ponadto w przystępny sposób przedstawia osiągnięcia naukowe i ciekawostki, głównie z nauk ścisłych.

Po opuszczeniu „Kopernika” udaliśmy się wzdłuż Wisły na Stare Miasto, którego najważniejszymi punktami są Zamek Królewski i nie mniej słynna Kolumna Zygmunta. Po zwiedzeniu zamku była przerwa na posiłek, a po niej udaliśmy się z przewodnikiem, by zwiedzić pozostałą część Starego Miasta oraz Krakowskie Przedmieście, gdzie znajduje się Pałac Prezydencki; przeszliśmy także na Plac Saski, na którym obserwowaliśmy zmianę warty honorowej przed Grobem Nieznanego Żołnierza. Mieliśmy tam też okazję porozmawiać z przypadkowo spotkaną starszą panią, która opowiedziała nam o II wojnie światowej i powstaniu warszawskim, które pamiętała jako siedmioletnie dziecko. Pierwszy dzień pełen wrażeń skończył się przejazdem do hostelu w Zielonce koło Warszawy, gdzie się zakwaterowaliśmy i zjedliśmy obiadokolację.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego (grupa starsza) oraz do pączkarni„Pracownia Zagoździński”(grupa młodsza). Od godziny 12.00 obie grupy spotkały się ze swoimi przewodnikami.Zwiedzaliśmy wojskową część Powązek, gdzie między innymi pochowani są główni bohaterowie Kamieni na szaniec: Jan Bytnar – „Rudy”, Maciej Aleksy Dawidowski – „Alek” i Tadeusz Zawadzki – „Zośka” oraz Aleksander Kamiński – „Kamyk” (autor książki) i inni bohaterowie. Na cmentarzu tym pochowani są słynni Polacy, nie tylko wojskowi, np. Jacek Kuroń, Irena Szewińska, Kazimierz Deyna, Kazimierz Górski z małżonką, a także zmarli podczas katastrofy smoleńskiej, bitwy warszawskiej i wielu innych. Tego dnia udaliśmy się jeszcze do Fotoplastikonu Warszawskiego, najstarszego w Polsce, bo działającego nieprzerwanie od 1901r.. Można tam oglądać do dziś zdjęcia 3D z całego świata, również te o wartości historycznej (osobliwe i oryginalne miejsce godne polecenia). Na koniec pojechaliśmy autokarem do Łazienek Królewskich na około dwugodzinny spacer i ciekawe opowieści przewodników.

Ostatni dzień wycieczki również przyniósł wiele wrażeń. Po śniadaniu i wymeldowaniu się z hostelu udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, by z 30 piętra podziwiać panoramę miasta, w tym najwyższy wieżowiec Varso Tower z 80-metrową iglicą. Na zakończenie wycieczki po stolicy zwiedziliśmy Parlament – przewodnicy oprowadzili nasze dwie grupy po budynku Sejmu i zobaczyliśmy m. in. salę plenarną. Spotkaliśmy też przed budynkiem Sejmu, jak również na sejmowych korytarzach wielu znanych polityków, z którymi mogliśmy zrobić sobie zdjęcia.

W czasie drogi powrotnej mieliśmy okazję jeszcze raz podziwiać stadion narodowy, a podczas długiego postojuzjedliśmy ciepły posiłek w restauracji Podolanka koło Lublina. Pełni pozytywnych wrażeń, choć może też i trochę zmęczeni wróciliśmy do Czarnej, gdzie mogliśmy odpocząć po podróży i opowiedzieć swoje historie – równie ciekawe jak miejsca, w których przyszło nam przebywać w ciągu tych trzech dni wycieczki.