Nasz kanał z filmikami
Who's Online : 9
Your IP Address: 3.144.82.154
Archiwum

Nasza młodzież również w Kłodzku!!!

W dniach 16,17,18 maja uczniowie klasy 7 SP i klas gimnazjalnych śladami swoich młodszych kolegów – ale przy znacznie lepszej aurze – zwiedzili urokliwą Kotlinę Kłodzką.

Na początek, po spotkaniu z przewodnikiem, udaliśmy się do Twierdzy Kłodzkiej. Zwiedziliśmy również trasę podziemną wiodącą pod rynkiem kłodzkim. Z Twierdzy mieliśmy okazję zobaczyć piękną panoramę Kłodzka i okolic. Później wygłodniali uczniowie udali się na zasłużonego kebaba 🙂 A opiekunowie na kawę i pyszną szarlotkę z musem malinowym i bitą śmietaną. Po posiłku czekała nas dalsza część zwiedzania, a mianowicie Muzeum Ziemi Kłodzkiej z bogatą kolekcją 340 zabytkowych zegarów. Wieczorem udaliśmy się na nocleg do Stronia Śląskiego, nie zapominając oczywiście o stałym punkcie wycieczek szkolnych – wizycie w BIEDRONCE!

Drugi dzień przywitał nas deszczem….ale nie zraziło nas to i z wielką werwą wyruszyliśmy do Jaskini Niedźwiedziej, nie zapominając o odpowiednim obuwiu i płaszczach przeciwdeszczowych:) Po wymarznięciu się w jaskini w obecności sympatycznych nietoperzy udaliśmy się do Kopalni Złota (tzn. nietoperze zostały w jaskini 😈 ). Tam poznaliśmy m.in. historię wynalezienia arszeniku. Niektórzy z nas mieli go nawet na twarzy 😀 Po zabraniu kilku sztabek złota i kilku pająków, wyjechaliśmy z kopalni  bardzo głośną i roztrzęsioną kolejką, która pędziła niczym Pendolino poprzez wąską szczelinę skalną 😛 Po tych atrakcjach wróciliśmy do ośrodka, nie zapominając oczywiście o wizycie w… Biedronce. Wieczorem, pomimo ulewnego deszczu, zorganizowaliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasy i „belgijką” w kroplach deszczu na mokrej trawie.

No, niestety nadszedł ostatni dzień naszej eskapady….Przywitał nas słońcem, dzięki któremu mogliśmy podziwiać przepiękne widoki podczas naszej wędrówki po Szczelińcu. Dużą frajdę sprawiło wszystkim przeciskanie się pomiędzy skałami, pomimo usilnych starań nikomu nie udało się utknąć,…nawet nauczycielom 🙂 .

Będziemy miło wspominać całą wycieczkę, a w szczególności naszego sympatycznego Pana przewodnika, który towarzyszył nam przez trzy dni i z łezką w oku żegnał się z nami…a MY z NIM!