INFORMACJE DOTYCZĄCE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY W ZWIĄZKU ZE WZNOWIENIEM ZAJĘĆ W KLASACH I-III OD 18.01
Informacje dla uczniów i rodziców w związku ze wznowieniem zajęć stacjonarnych w klasach 1-3 (na podstawie wytycznych MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych)
- W szkole obowiązuje ustalony zgodnie z wytycznymi rygor sanitarny.
- Do szkoły przychodzą wyłącznie dzieci zdrowe, których domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
- Uczniowie i wszyscy pracownicy szkoły przebywają w szkole w częściach wspólnych w maseczkach; zachowują odległości i dystans; unikają bliskiego kontaktu, gromadzenia się.
- Grupa klasowa przebywa w tej samej sali; uczniowie przemieszczają się na zajęcia wychowania fizycznego.
5. Z sali, w której przebywają uczniowie, usunięte są wszystkie przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie dezynfekować.
6.Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć znajdują się na jego stoliku lub w plecaku; dzieci nie wymieniają się przyborami i podręcznikami; nie przynoszą także z domu żadnych zbędnych rzeczy.
7 Sala lekcyjna wietrzona jest co 45 min.
8.Nauczyciele organizują dzieciom przerwy w zależności od potrzeb, nie rzadziej niż co 45 minut, najlepiej każdej grupie o innych godzinach lub z zachowaniem zasady niemieszania się grup; uczniowie na przerwie przebywają pod nadzorem nauczyciela.
9 Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję oddechową.
10.W celu ograniczenia kontaktu oraz zachowania dystansu pomiędzy przebywającymi w budynku osobami wprowadza się następujące zasady:
- uczniowie korzystają z dwóch wejść do budynku (klasy 1i 3 wchodzą od strony ulicy, klasy 2a i 2b wejście główne- od strony parkingu);
- w czasie obiadu uczniowie korzystają z wszystkich dostępnych stolików w stołówce ; przy jednym stoliku mogą znajdować się 2 osoby. Obiady będą wydawane w następujących godzinach: 10.15 – klasa 1, 10.30 – klasa 2a, 10.45 – klasa 2b, 11.00 – klasa 3.
- Uczniowie korzystający z obiadów mają obowiązek zastosować się do następujących zasad:
- przed wejściem do stołówki umyć dłonie wodą z mydłem,
- ustawić się w kolejce osób oczekujących, zachować dystans;
- zająć wyznaczone, stałe miejsce przy stoliku
11. Zaleca się zamiast środków do dezynfekcji rąk regularne mycie rąk wodą z mydłem.
12. Podczas przemieszczania się m.in. na zajęcia wychowania fizycznego, do szatni, do stołówki uczniowie są obowiązani do zachowania dystansu społecznego min. 1,5 m od uczniów innej grupy.
13. Podczas przerwy śniadaniowej uczniowie mogą spożywać posiłek w salach lekcyjnych z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa.
14. Biblioteka szkolna umożliwia wypożyczanie książek uczniom w taki sposób, aby klasy nie mieszały się ze sobą; w bibliotece szkolnej może przebywać w jednym czasie 1 uczeń;
15. Świetlica szkolna pracuje w godz. 6.45-7.40 oraz po lekcjach do godz. 15.30!!! Zajęcia będą odbywać się w dwóch salach, rodzice odbierający dzieci wchodzą (jeśli jest taka potrzeba) tylko do części wspólnej (korytarz).
16W świetlicy obowiązują takie same zasady jak w sali lekcyjnej.
17. Wejście rodziców oraz osób postronnych na teren placówki jest ograniczone; rodzice, o ile nie zachodzi taka potrzeba, nie wchodzą do obiektu; obowiązuje zakaz wchodzenia rodzica do sal szkolnych.
18.Podczas pozostawiania jak i odbierania dziecka rodzice wchodzą tylko do części wspólnej jedynie w wyjątkowych sytuacjach.
19.Rodzice, opiekunowie i inne osoby z zewnątrz mają obowiązek noszenia maseczki.
20.Rekomendowany jest kontakt nauczycieli z opiekunami ucznia z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość. W sprawie osobistego kontaktu z placówką prosimy o telefoniczne uzgadnianie terminu. Tel. 172262218
UWAGA!!!
W związku z trwającym stanem epidemii apeluję o korzystanie z opieki świetlicowej jedynie w sytuacji braku możliwości zapewnienia opieki nad dzieckiem w związku z pracą rodziców oraz zminimalizowanie czasu pobytu dzieci w świetlicy.
W tym wyjątkowym czasie proszę o cierpliwość i zrozumienie.
Iwona Międlar
p.o. dyr.