Nasz kanał z filmikami
0208318
Visit Today : 178
Total Visit : 208318
Hits Today : 409
Total Hits : 1050009
Who's Online : 9
Your IP Address: 3.147.60.148

Archiwum

Pedagog szkolny, pedagog specjalny, psycholog – godziny pracy, informacje

„Twoje dzieci staną się tym, kim ty jesteś, a więc bądź tym, kim chcesz, by one były”

(Dawid Bly)

GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO, PEDAGOGA SPECJALNEGO I PSYCHOLOGA W ROKU SZKOLNYM   2024/2025:

 

Godziny pracy pedagoga szkolnego- Magdalena Dziadosz

Poniedziałek 8.00 – 8.45

                          12.30-13.00

Wtorek        10.30-13.00

Środa              8.00 – 8.45

                           10.30-11.45

                                                                                                      12.30 – 13.00

Czwartek        8.00 – 8.45   

                       10.30-13.00

Piątek          10.30 – 12.00

 

Godziny pracy pedagoga specjalnego i psychologa szkolnego -Gabriela Woś

Poniedziałek      8.00-9.00 (przedszkole nr 1)

                       9.10-12.10 szkoła

Wtorek          7.00-13.30 szkoła

Środa             7.00-13.30 szkoła

Czwartek           11.00-12.10 (przedszkole nr 2)

                  12.15-14.15 szkoła

Piątek             9.30 – 13.30 szkoła

                                  

 

Godziny pracy mogą ulegać zmianom w zależności od potrzeb, dlatego też proszę rodziców o wcześniejsze telefoniczne uzgadnianie konsultacji.

Drogi rodzicu/opiekunie zgłoś się do pedagoga szkolnego, gdy:

  1. Twoje dziecko popełnia liczne błędy w pisaniu i czytaniu, ma problemy w nauce języków obcych. (Pedagog sprawdzi czy uczeń nie jest dyslektykiem, pomoże skierować ucznia na diagnozę specjalistyczną do odpowiedniej poradni. Następnie obejmie ucznia terapią i ukierunkuje pracę samokształceniową.)
  2. Dziecko uzyskuje słabe wyniki w nauce, powtarza klasę, traci motywację do nauki. (Pedagog po wstępnej diagnozie ustali z Tobą możliwość kontaktu z poradnią psychologiczno-pedagogiczną lub inną specjalistyczną w celu określenia możliwości ucznia, a następnie dostosowania wymagań edukacyjnych do jego potrzeb. Podpowie ci, w jaki sposób pomóc uczniowi w nauce w domu.)
  3. Uczeń boi się chodzić do szkoły. (Pedagog ustali powód lęku przed szkołą: problemy w nauce, konflikty z kolegami, problemy emocjonalne, zdrowotne. Dziecko zostanie objęte zajęciami indywidualnymi w celu wspierania sfery emocjonalno-społecznej.)
  4. Uczeń został okradziony, pobity lub był szykanowany. (Uruchomione zostaną procedury szkolne.)
  5. Podejrzewasz, że Twoje dziecko pali papierosy, pije alkohol, bądź bierze narkotyki. (Jeśli Twoje przypuszczenia się potwierdzą dowiesz się, gdzie otrzymać pomoc.)
  6. Twoje dziecko zachowuje się agresywnie, nie słucha dorosłych. (Pedagog ustali przyczynę problemu, ukierunkuje pracę z dzieckiem oraz obejmie indywidualną terapią ucznia.)
  7. Rodzina ma problemy finansowe. (Pedagog pomoże skierować wnioski do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i innych instytucji.)

Drogi uczniu zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy: 

  1. Masz problemy z nauką.
  2. Masz problemy z wyborem szkoły i zawodu.
  3. Czujesz, że nikt cię nie rozumie, jesteś samotny.
  4. Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz, w jaki sposób.
  5. Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
  6. Masz inną sprawę, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.

Nauczyciele mogą oczekiwać od pedagoga:

  1. Pomocy we wstępnej diagnozie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów i wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych uczniów.
  2. Podejmowania działań zgodnych z procedurami szkolnymi i rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji.
  3. Współpracy w zakresie diagnozowania środowiska rodzinnego ucznia, rozpoznawania potencjalnych możliwości lub ograniczeń dzieci.
  4. Pomocy w określaniu sposobów i metod dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb ucznia na podstawie opinii wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
  5. Koordynowania działań na rzecz wyboru przez uczniów dalszego kierunku kształcenia.
  6. Wsparcia w realizacji zadań wynikających z Programu Wychowawczego i Programu Profilaktyki.

Dobre rady szkolnego pedagoga

Chodzenie do szkoły nie musi być koszmarem. Ba! Może być nawet przyjemne – o ile poznasz i wprowadzisz w życie kilka patentów. Wtedy na pewno poradzisz sobie w ekstremalnych warunkach… szkoły.

Dobra organizacja:

Zapakuj plecak i naszykuj ubranie wieczorem poprzedniego dnia. Unikniesz wtedy porannych poszukiwań czystej bluzki i będziesz mógł pomarudzić w łóżku dziesięć minut dłużej!
Szkolna szata:
Jak cię widzą, tak cię piszą! To przysłowie jest bardzo prawdziwe. Ludzie oceniają cię  po wyglądzie, a w szkole ocena twojego stroju może wpłynąć i na oceny…       Nie polecam fartuszka, ale twój szkolny strój nie powinien zwracać na siebie uwagi. Źle wpływają  na ocenę nauczycieli zbyt krótkie spódniczki, bluzki odsłaniające pępek itp. Ubieraj  się modnie, ale nie ekstrawagancko.
Bratnia dusza:
Nic tak nie pomaga przetrwać szkolnej niedoli, jak przyjaciel od serca. Jeżeli udało ci się znaleźć taką koleżankę, masz wiele szczęścia! Jeśli nie, to wiedz, że szczęściu można pomóc. Bądź miły, wesoły i uczynny (poczęstuj kanapką, pomóż w lekcjach, podpowiedz)  a koleżanki i koledzy będą do ciebie lgnąć.
Praca domowa na wesoło:
Odrabianie lekcji wcale nie musi być przykrym obowiązkiem. Można pogodzić przyjemne z pożytecznym i po lekcjach spotykać się z koleżankami (każdego dnia u innej). Przysłowie mówi, że co dwie głowy to nie jedna, więc zadania lekcyjne powinniście zrobić w tempie ekspresowym i wystarczy wam czasu na ploteczki.
Szkoła radości:
Szkoła może być miejscem, które odwiedza się z przyjemnością. Koniec końców, co może być fajniejszego od spędzenia całego dnia z koleżankami i kolegami! Jednak wiele zależy  od twojego nastawienia. Nie myśl o szkole, jak o czymś strasznym, a potraktuj ją jako inną formę zabawy. Zobaczysz, kiedyś jeszcze za nią zatęsknisz…
Przemóż się i przemów:
Jeśli na lekcjach siedzisz cichutko jak myszka i boisz się zabrać głos, bo wydaje ci się, że inni mają więcej do powiedzenia – musisz to zmienić! Nauczyciel docenia nie tylko wiedzę i inteligencję. Aktywność na lekcji może mieć znaczący wpływ na twoje oceny, a i koledzy zaczną cię bardziej szanować za odwagę i własne zdanie.
Pięć wymówek, w które żaden nauczyciel nie uwierzy:

  1. Pan/pani tego nie zadała!
  2. Umiałam, ale… zapomniałam.
  3. Byłam chora… (na lenistwo).
  4. Pies zjadł mój podręcznik.
  5. Zapomniałam zeszytu z pracą domową.

Pięć rzeczy, które złoszczą nauczycieli:

  1. Spóźnianie się… na każdą lekcję.
  2. Wpatrywanie się w okno w czasie lekcji. Obecność ciałem im nie wystarczy!
  3. Gadanie na lekcji – doprowadza do szewskiej pasji nawet najłagodniejszego nauczyciela.
  4. Ciągłe zapominanie podręcznika, zeszytu, czy innych pomocy naukowych.
  5. Liściki i śmiechy – nauczyciel to też człowiek, który może pomyśleć, że bawicie się jego kosztem.

Jak najlepiej odpowiadać na lekcji

Po pierwsze – musisz dobrze przygotować się do lekcji w domu. Jeśli nie odrobisz lekcji, jeśli nie nauczysz się lekcji w domu, prawdopodobnie odpowiesz źle. To jasne!

Po drugie – musisz mieć bardzo dobrą koncentrację uwagi przy odpowiedzi, aby twój mózg dobrze pracował:

  • Kiedy odpowiadasz – staraj się skupić całą swoją uwagę tylko na pytaniu, które zadał ci nauczyciel. Myśl tylko o tym co wiesz na ten temat.
  • Nie rozpraszaj swojej uwagi na myślenie o tym, jaki dostaniesz stopień, co powie nauczyciel, co powiedzą koledzy lub koleżanki. Staraj się tylko o jedno – powiedzieć wszystko, co wiesz na temat zadanego ci pytania.
  • Nie bój się! Jeśli będziesz się bał, że dostaniesz zły stopień, że dobrze nie umiesz, że będą się z ciebie śmiali – odpowiesz na ogół źle.
  • Pamiętaj! Strach paraliżuje działanie mózgu i fatalnie wpływa na pamięć – możesz  nie powiedzieć 25% tego czego nauczyłeś się w domu.
  • Nie korzystaj z podpowiedzi kolegów. Jeśli zaczniesz słuchać podpowiadania, umysł twój, automatycznie przestanie samodzielnie pracować. To się nie opłaca!
  • Codziennie bądź przygotowany na to, że będziesz odpowiadał. Wtedy nie tracisz głowy, gdy nauczyciel wyrwie cię do odpowiedzi.

Po trzecie – w odpowiadaniu na lekcji trzeba mieć doświadczenie. Najlepiej sam zgłaszaj się do odpowiedzi, a zobaczysz, ze głośne mówienie przed całą klasą po pewnym czasie będzie cię coraz mniej peszyło.

Po czwarte – podczas odpowiedzi stój prosto, swobodnie, z głową do góry. Mów głośno i wyraźnie. Odpowiadaj całym zdaniem. Pamiętaj, że na nauczycielu bardzo złe wrażenie robią uczniowie, którzy mamroczą coś pod nosem.

WAŻNE TELEFONY:

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Łańcucie: 17 225 33 07

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej: 17 2262325 lub 17 2262324 w. 141

Ogólnopolski bezpłatny telefon zaufania dla dzieci i młodzieży: 116 111

Ogólnopolskie pogotowie dla ofiar przemocy  w rodzinie- „Niebieska linia”: 801 120 002,  22 666 00 60

Warto przeczytać:

Pomyśl, zanim wrzucisz! – poradnik dla rodziców na temat ochrony wizerunku dzieci w internecie

Akceptacja w rodzinie jako wyznacznik dobrego funkcjonowania dziecka

Motywacja do nauki – pobierz

Jak kochać i wymagać

Podstawy budowania więzi między rodzicami i dziećmi